Skip to content

De ce am fost absent în ultimul timp pe Twitter?

September 16, 2009

Ceea ce a început ca o idee ce trebuia să ţină câteva zile a ajuns pâna la incredibila durată (cel puţin daca vorbim în timp Twitter) de o lună.

Iniţial am vrut sa opresc pentru ceva timp update-urile de pe Facebook şi Twitter pentru a face o analiză a activităţii pe aceste două reţele sociale. Care e impactul pe care l-am avut, ce am promovat, ce vreau să fac în continuare şi cum, care vor fi reacţiile  utilizatorilor acestor reţele sociale în contextul acestei pauze şi care vor fi acţiunile lor viitoare referitoare la conturile Adevărul. Pauza se termină acum.

Aveam la inceputul acestei perioade un numar de 646 followers pe twitter (cu o medie de 20 noi followeri/ saptămână). Nu iau in calcul alte date (replies sau retweets) din motive evidente. Cum stăm acum? 716, o creştere de 70 followers faţă de ultimul număr şi o medie de 15 noi/ săptămână. Date care îmi spun că din media anterioară de 20, 15 probabil dau “follow” doar pentru ceea ce spune numele brandului Adevărul. Din ceilalţi cinci, majoritatea sunt ca o consecinţă a faptului că aveam un cont activ (aici fac presupuneri) iar unul pentru că, după o analiză mai mult sau mai puţin sumară, a hotărât că e numai bun de urmărit.

1, cifra care mă aduce la urmatoarea dată: unu a fost numărul de mesaje directe pe care le-am primit în care eram întrebat ce s-a intâmplat. Poate vi se va parea că mă îmbăt cu apa rece dar chiar trec lucrul asta la realizări şi dacă am oferit ceva de valoare măcar unui singur om, atunci am să consider că parte a misiunii acestui cont a fost îndeplinită.

Din pacate în acest timp serviciul pe care îl foloseam pentru a vedea pe cei ce dau un-follow nu a funcţionat şi nu am date despre acest subiect. Îmi imaginez că au fost caţiva, probabil am pierdut ocazia de a cunoaşte oameni frumoşi dar, până la urmă, acesta a fost unul din riscurile pe care mi le-am asumat de la început.

În ceea ce priveşte Facebook, perioada de inactivitate a fost doar de două săptămâni. Cum la sfârşitul lui August am fost plecat în vacanţă, Directorul editorial web al Adevărul, mare fan Facebook a fost cel ce s-a ocupat de acest cont. În toată această perioadă numărul de ‘fans’ a crescut de la 200 la 315, urmând un trend ascendent al serviciului în Romania, trend ce probabil va fi demonstrat şi de date oficiale (odată ce ele vor apărea).

A fost o experienţă ciudată, în care de la a urmări tot ce se scrie pe Twitter şi Facebook, bloguri, etc. am trecut la un “blackout” total. Am pierdut multe informaţii, am văzut cum lumea online-ului se mişca extraordinar de rapid. Nu ştiu dacă această tăcere a fost o decizie bună, dar cu siguranţă a fost un exerciţiu util. Desigur, ar mai fi multe de spus, totuşi, nu vreau sa devin şi mai plictisitor.

Ne citim pe twitter!

From → Online

Leave a Comment

Leave a Reply

