Skip to content

Gadgetul anului: WikiReader.

October 16, 2009

Nu e în nici un caz perioada topurilor. În general ele se fac la început sau sfârșit de an. Sunt totuși un așa mare fan Wikipedia, încât mi-e clar că iPhone WikiReader e gadgetul anului.

De fapt ce e WikiReader? E un mic dispozitiv electronic, cu un card microSD, touchscreen, 3 butoane și alimentat de 2 baterii AAA cu durată de viață de până la un an. Cam atât. Ah, n-am spus cât costă: 99$. Pentru încă 29$/an ai la dispoziție două update-uri de date, ca să fii la curent cu ultimele schimbări. Deci Wikipedia la purtător pentru 128$ / an.

Donnerparty_big_610x408

 

L-aș cumpăra? Doar în anumite condiții. 90% din timp sunt în locații unde am internet sau aș putea să am acces la internet în câteva minute. Și dacă am internet, am wikipedia. Mi se pare în schimb util pentru momentele în care călătorești, în momentele când ești în tren (sau aiurea) Și te plictisești, când citești o carte și vrei să verifici o informație, ca să dau doar câteva exemple.

Mai mult decât atât, cred că poate fi foarte folositor în zonele rurale, în țările în curs de dezvoltare (deci și în România), pentru cei ce nu au un PC. Ar putea fi cadoul perfect făcut de Unicef copiilor din Uganda, să zicem, care astfel ar avea în palme, și în limba maternă, una din cele mai cuprinzătoare surse de informații . Practic ai parte de o enciclopedie imensă…în buzunar.

Însă, dacă vă luați unul, zic să căutați ceva mai de soi decât Megan Fox a’ lu’ moșulică:

P.S: Mi-aduc aminte de “Mic Dicționar Enciclopedic”, o ditamai cartea de o mie de pagini, pe care când n-o foloseam să mă bat cu var-miu, o credeam cea mai mare carte care va exista pe lume. Acum probabil micul meu dicționar nu conține nici 1% din ce știe chestia asta mititică.

From → De-ale lumii

Leave a Comment

Leave a Reply

