Skip to content

Publicitate In Benelux

January 8, 2010

În ultima săptămană, trei campanii publicitare mi-au atras atenţia, atât de mult încât am zis că merită menţionate. Toate provin din Benelux (Ţările de Jos?), de fapt una din Belgia şi două din Olanda. Să le iau în ordine cronologică după cum le-am descoperit:

1. Heineken, Walk-in Fridge – Olanda

Probabil că aţi văzut reclama la Heineken cu tipii care intră în frigider, (dacă nu, o gasiţi aici) ea fiind intens mediatizată în mai toate mediile. La sfârşitul lui 2009, cei de la TBWA s-au hotărât să capitalizeze notorietatea câştigată de acest spot video şi au realizat o nouă campanie, una foarte simplă dar interesantă.

Pe străzile oraşelor din Olanda au fost puse cutii de carton uriaşe, dar goale, pe care scria simplu “Walk-in fridge”. Ce a ieşit, puteţi vedea mai jos:

2. Alfa Romeo 147 – Belgia

Alfa Romeo. Nu tocmai cel mai uşor brand de marketat, având în vedere reputaţia maşinilor, cunoscute nu în primul rând pentru faptul că sunt frumoase ci pentru că nu sunt cele mai fiabile dintre maşini (sunt îngăduitor, ştiu, dar trebuie să recunosc că sunt un fan al mărcii).

Noua Alfa 147 costă în Belgia 14.999 euro, o sumă considerată de producător excelentă din punct de vedere al raportului valoare/preţ. Vrând să arate că pentru a-şi satisface clienţii, Alfa Romeo a împins preţul la un minim sub care nu poate coborî iar cei de la agenţia de publicitate au împins şi ei limitele la un nivel minim.

Adică au trimis o placă metalică inscripţionată cu “We can’t get any lower” (nu pot să nu remarc sensul peiorativ al acestei expresii) pe fundul Groapei Marianelor, cel mai adânc punct de pe Pământ. Videoclipul urmează: (a se observa şi comentariile)

Mai e nevoie să zic că mi se pare trasă de păr analogia? Mai degrabă eu m-aş gândi, că odată posesor al maşinii, m-aş duce foarte rapid ‘la fund’ cu ea. 🙂

3. Fiat 500C – Olanda

Fiat 500, este o maşină mică, draguţă, şi cel puţin în concepţia mea, pentru fete. Că nu mă înşel mi-o confirmă cei de la Fiat, care aduc căteva jucăuşe 500 într-o piaţă din Amsterdam din care coboară nişte domnişoare şi mai jucăuşe. Mă fac ele să vreau să cumpăr un Fiat 500? Sigur că nu, dar sigur mă fac să mă gândesc şi cu mai mult drag la modelul 500, ceea ce până la urmă cred că e şi ideea.

 

Surse: 1. Heineken; 2. Alfa; 3. Fiat

From → Distractive

Leave a Comment

Leave a Reply

