Skip to content

Cel mai bun final din istoria cinematografiei

April 21, 2010

Incep acest post cu o marturisire: nu-mi place sa merg la cinema. Faptul ca dupa doi ani, am fost de curand la cinematograf, m-a facut sa ma gandesc la aceasta experienta si la motivele pentru care am lipsit din ‘randul lumii’.

Intr-adevar, sunt anumite filme pe care nu le poti savura decat intr-o sala de cinema, filme comerciale, filme pe care le tii minte doar pentru un efect special (Megan Fox e urata, da?), o gluma buna sau un sunet exceptional. Si mai sunt celelalte filme, cele pe care trebuie sa le vezi pentru ‘eul’ tau interior, filme pentru care dai jos toate mastile puse in societate si in fata carora esti Tu. Pe acestea cred ca le poti vedea doar in intimitate, la tine acasa.

L-am descoperit nu de mult timp, in cautarile mele dupa un film bun, pe Federico Fellini si al sau “Le notti di Cabiria”. Un film ce imi era complet necunoscut, spre deosebire de mult mai faimosul 8½ de exemplu, dar care m-a captivat de la inceput pana la sfarsit. O adevarata capodopera ce se incheie cu o scena ce reda magistral esenta umanitatii in doar trei minute. Scena in care nu poti sa nu observi tot spectrul emotiilor umane, fragilitatea dar si puterea omului. Clipele in care personajul principal priveste direct catre camera de filmat, in care parca trece dincolo de ecran si iti zambeste de langa tine, constituie cel mai bun final al unui film vazut de mine pana acum.

Daca nu te-am convins pana acum ca merita sa vezi filmul, mai jos gasesti doar scena de sfarsit:

 

IMDB: Le notti di Cabiria

From → Aleatorii

Leave a Comment

Leave a Reply

