Skip to content

Marketing, Magic FM si tantarii.

July 21, 2010

Magic Fm a inceput de ceva timp (spun de ceva timp pentru ca nu stiu data exacta, stirea de pe site-ul Magic Fm e datata 30.07.2010, adica peste 9 zile) o campanie numita “Magic FM. Muzica pentru o piele fina”, campanie ce are ca pilon principal ideea ca muzica Magic Fm respinge tantarii. Ni se spune ca pe coloana sonora transmisa de post e inserat un sunet de inalta frecventa (14850 Hz) care disturba tantarii dar care e inofensiv pentru om.

 

Magic_tantari

 

Pana la a trece la chestionarea veridicitatii din punct de vedere stiintific a afirmatiei, eu stau si ma intreb, chiar nu mai exista alte modalitati mai bune, nu exista alta modalitate ‘cool’ de a fi ‘creativ’, decat a spune ca radio-ul tau respinge tantarii? De ce sa vrei sa transmiti ascultatorilor tai un astfel de mesaj? Ma gandesc ca Magic Fm are un public predominant elevat, public a carui reactie normala la un astfel de mesaj ar fi cea de neincredere, chiar mergand mai departe, o reactie de genul ‘astia nu stiu ce sa mai faca sa castige audienta”.

Imi si imaginez o familie intr-o zona linistita din Delta Dunarii, intr-un peisaj mirific, cu unditele pe balta si Magic Fm la maxim…Daca tot am ajuns aici, poate ar merge si un mesaj de genul ‘Culturalizam Delta’ :)). Sau mai departe, de ce n-au facut un studiu pe ascultatorii de manele sa identifice anumite frecvente la care rezoneaza ei mai bine si sa le ‘ascunda’ in muzica Magic Fm? Cred ca ar atrage o audienta mai mare.

Iarasi imi pun intrebari despre strategia unei astfel de campanii. Daca ai un numar de ascultatori fideli, ei iti vor ramane fideli cu siguranta din alte motive decat tantarii, deci care e scopul campaniei? Vrei sa faci ‘buzz’ pe ‘inovatia’ asta si sa speri ca vei atrage mai multa audienta? Poate reusesti, dar cred ca vei atrage un public la fel de efemer ca si tantarii (care, daca tot veni vorba, traiesc 1-2 luni), public care probabil in marea lui majoritate va da drumul la Magic FM doar in preajma tantarilor. Frumoasa asociere de brand. Si serios, noaptea ce faci, dai drumul cat mai tare la radio, pui dopurile in urechi si te culci? Nu mai bine cumperi un Raid?

Revenind la partea stiintifica, e demonstrat ca urechea umana poate percepe toate frecventele intre 20 si 20.000 Hz. Am cautat pe net despre asa-zisele aparate electronice care emit frecvente inalte si resping tantarii si nu am gasit decat astfel de citate: “Electronic “mosquito repellers” that emit high frequency sound do not repel mosquitoes.” Deci cum e sa faci campanie de marketing mintind?

Trec si la ultima parte, cea de promovare a campaniei. Daca tot faci un lucru si-l sustii, chit ca e incorect, nu ar trebui sa-l sustii cum trebuie? Poza de mai jos e un banner de promovare a campaniei si ori am eu malarie si vad dublu, ori ceva e gresit…Iar faza cu tantarii care se tot plimba pe site e la fel de misto ca un snow.js.

 

De_tantari

 

P.S: Eu as fi dat produse de protectie solara, ca tot e vara si vreau ‘Muzica pentru o piele fina’.

 

Sursa foto 1: site Magic FM

Advertisements
Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: