Skip to content

De ce e lumea plina de prosti?

September 9, 2011

Nu stiu daca ai observat, dar ai in jurul tau o gramada de prosti. Unii mai mari, altii mai mici, lumea e plina de ei. E posibil sa fii un caz fericit si mediul din care provii sa te fi ajutat ca tu sa nu fii unul dintre ei, eu zic ca sunt 90% sanse sa fii chiar destept tinand cont ca acum citesti ce litere arunc eu pe-aici. Dar cu siguranta, daca nu ai 14 ani, ai intalnit multi idioti.

 

De ce exista ei, de ce omenirea e in general (da, da, stiu, generalizarea bla bla) proasta ca o curca in fata unei ecuatii de gradul doi? Pai pentru ca nu mai exista selectie naturala. Imagineaza-ti, un tip in secolul XIV moare de foame, vede un bour, ia bata si se duce spre el sa-l vaneze. Rezultatul? Un idiot mai putin care nu-si transmite genele. Nu ca pe vremea aia n-ar fi fost prosti, dar erau mult mai putini, erau mai mici sansele sa te intalnesti cu ei. Bine, vei spune ca asta ar fi adevarat doar pentru ca sansele sa te intalnesti cu oricine erau mai mici dar eu cred ca si procentual, aia prosti erau mai putini. Erai idiot mureai, simplu.

 

Homers_brain

 

Acum, daca iau un procentaj de 15 la suta din oameni si zic ca-s destepti, cred ca pot imparti totalitatea oamenilor dupa cum urmeaza:

 

1. Aia de-s prosti da cred ca-s destepti: 80%
2. Aia de-s prosti si cred ca-s prosti: 5%
3. Aia de-s destepti da cred ca-s prosti: 3%
4. Aia de-s destepti si cred ca-s destepti: 12%

 

Am folosit destui termeni pe care nu i-am definit, iar prin a spune “prost” nu m-am referit neaparat la acceptiunea generala a cuvantului, ci la cea in care eu consider ca un om e prost, tampit, idiot, spune-i cum vrei, nu pentru ca nu stie carte, nu pentru ca nu il duce capul sa faca conexiuni complicate, ci pentru ca nu are acel dram de ‘inteligenta emotionala’ care te poate scoate din rahat chiar daca esti mai ceva ca galinaceea mai sus numita.

 

Astfel, desi intre categoriile de mai sus exista si puncte gri, as prefera oricand sa am de-a face cu un tip din punctul 3 decat cu un 4. Evident 2 il bate pe 1 si uneori chiar si pe 4. Mi-ar placea sa cred ca eu sunt un 3, daca nu se poate asa, macar un 2 sa fiu.

 

Si-acum gata, sari cu nota, articolul asta spune despre autor ca e un tip…?

 

ps (normal ca exista un ps): Cred ca m-am luat prea in serios.

ps 2: Atat de in serios incat continui cu inca un post scriptum. Paradoxal, aia mai desteptii de demult, cu descoperirile si inventiile lor, au facut din lumea asta un loc de propasire excelent pentru fratii lor mai putin dotati. D’oh! 😀

From → De-ale lumii

Leave a Comment

Leave a Reply

