Skip to content

Feriti-va de Motorist!

September 12, 2011

Ca de obicei incep cu stangul, titlul e complet aiurea, pentru ca asa cum o sa vezi in cele ce urmeaza, motociclistii sunt cei ce ar trebui sa se fereasca de covrigari (nu-s motociclist deci nu stiu care e titulatura uzuala pentru soferi).

 

Si in Romania vad din ce in ce mai multi motociclisti/scuteristi in trafic. Si cu cat sunt mai multi cu atat sunt mai tavaliti. De curand un cunoscut al meu imi povestea cum a scos botu’ un pic mai mult decat trebuia de pe o straduta si a luat in plin un motociclist. Tipul a scapat doar c-o mana si clavicula rupta. Sa zica bogdaproste!

 

Eu cand le spun prietenilor mei ca vreau sa-mi iau motocicleta invariabil aud aceleasi texte: “cuale (da, asa ne zicem noi, cuale :D), ai innebunit, vrei sa mori?”, “ba, ce suflet bun esti, te faci donator de organe?” etc etc. Da, motocicleta e periculoasa, e normal, e fizica pura, e mult mai usor sa te lovesti cand mergi pe doua roti decat pe patru, in plus, n-ai o cusca protectoare care sa te fereasca de don’soara care te buseste, de control asa, la stop (am patit-o de doua ori). Dar, avand in vedere ca la nivelul Uniunii Europene 50% din accidentele de motocicleta sunt cauzate de alti participanti la trafic, ar trebui sa le raspund soferilor (inclusiv mie) ca daca ar fi si ei mai atenti poate n-as ajunge sa ma scarpin in cap cu picioru’.

 

Motorcycle-vw-2

 

E adevarat ca nici motociclistii nu-s usa de biserica, de multe ori ei se pun in situatii ce le pot fi periculoase. Eu de obicei ma uit destul de atent dupa ei si incerc sa-i feresc pe cat posibil dar mi s-a intamplat odata sa ma sperii rau de-un Speedy Gonzales pe doua roti. Mergeam cu 109 km/h, noaptea, soseaua era libera si nici n-am stiut de unde a aparut sobolanu’ in stanga mea, trecand razant pe langa mine. Daca as fi ocolit vreo groapa sau daca m-ar fi luat rasu amintindu-mi ce gluma buna am facut cu zece minute inainte, numa bine scotea acum nenea o cultura de muste de mai mare frumusetea.

 

Mai ales in Romania, unde se conduce nebuneste si unde destui iau carnetu cu spaga, atentii sau pile cred ca tre sa fii destul de ‘pasionat’ ca sa-ti iei motor. Totusi, o schimbare in sistem trebuie sa se intample. Ar fi tare bine de exemplu daca instructorii auto ar fi si ei supusi periodic unor teste care sa le certifice abilitatea de a invata pe altii, la fel, ar fi interesant ca un instructor sa nu mai poata sa-si exercite meseria daca are un procentaj slab de elevi care nu iau orasul intr-un anumit interval de timp. Nu mai zic de examenul de categorie A pentru viitorii motociclisti. E anormal sa dai carnetul unuia care nu a facut 1 ora in conditii de trafic adevarat si care atunci cand iese pe poarta politiei stie sa faca doar opturi, accelerari si frane. Pentru un (nou) motociclist mi se pare esential sa ia niste cursuri de conducere in trafic, sunt destule scoli moto care pot oferi asa ceva si mai sunt si niste cursuri speciale, ca de exemplu la Amckart, in care esti invatat cum sa eviti un obstacol, cum sa iei o curba in regim de frana etc.

 

 

Ca o concluzie, dragi soferi, cascati ochii calumea, dragi motociclisti, feriti-va de covrigar, luati niste ore de perfectionare si purtati naibii tot echipamentul si vara la 40??C!

 

Citeste mai multe: 1. Raportul Hurt (SUA)
2. Raportul Maids (UE)

Leave a Comment

Leave a Reply

