Skip to content

Cocosatul din Marea Cortez

August 24, 2012

Nu de putine ori mi-a fost dat sa aud o explicatie cel putin puerila din partea celor ce nu mananca carne de porc, vita, pui etc dar mananca peste. Mai exact, zice-se ca pestele nu sufera cand moare, pe cand saracii porcusori, viteluse sau puicute tipa si se tanguie ca-n gura de sarpe.

Na, eu nu stiu, ca n-am vorbit niciodata cu un peste pe patul mortii sa-l intreb daca doare au ba, dar intentionez sa fac asta cu prima ocazie. Am sa il rog chiar sa ii dea mortii o nota de la 1 la 10 pe scara suferintei, sa vad si eu cum sta in comparatie cu porcii (care au notat in unanimitate moartea doar cu 9, 10 luand juganirea), vitele (moartea tot 9, 10 e luat de insemnarea cu fierul inrosit) sau cu puii (care au dat mortii doar nota 8, notele 9 si 10 fiind atribuite convietuirii cu alti pui si taierii aripilor impotriva zborurilor de scurta durata peste gard).

Ca sa ajung si la titlu, Marea Cortez e un loc minunat, una din apele de pe Terra cu cea mai mare biodiversitate marina. N-am sa intru prea mult in amanunte, sunt sigur ca poti afla singur mult mai multe detalii decat pot prezenta eu aici, insa unul din principalele motive pentru care Marea Cortez este cunoscuta e faptul ca aici este locul de imperechere a multor specii de balena, printre care si…exact, balena cu cocoasa.

Dar toata biodiversitatea asta combinata cu nivelul de trai scazut al populatiei fac ca pescuitul sa fie una din principalele activitati din zona. Si zau ca navoadele + balene = suferinta. Ia sa vedem:

Pana la urma totul se termina cu bine dar cat de minunata e bucuria bietului animal eliberat, cat de contagioasa poate fi, mi-a fost pus instantaneu un mare zambet pe fata! 😀

Da, stiu, sufera pentru ca e mamifer, desigur ca pestii nu sufera.

Leave a Comment

Leave a Reply

