Skip to content

Cand Armstrong nu mai e atat de strong

August 27, 2012

Sa luam urmatorul scenariu: un tip are cancer la testicule pe care il invinge pentru ca peste doar trei ani sa inceapa o incredibila serie de 7 tururi cicliste ale Frantei castigate. 7! La rand!

Ei bine, omul asta inseamna ca ar trebui sa aiba pe langa un fizic creat pentru ciclism si un psihic de fier, o determinare si o ambitie mai presus de limitele normale. Teoretic, dar la asta am sa revin un pic mai tarziu.

Urmaream acum cativa ani Turul Frantei, pe vrema cand Naum si Banciu il comentau pe Eurosport. Mi se pareau interesante strategiile echipelor, disponibilitatea la efort supra-omenesc depusa de ciclisti, tacticile individuale si faptul ca uneori se mai lasa si cu suspans. Oricum, aveam constant si un sentiment al ipocriziei, in conditiile in care imi dadeam seama ca ma uit la o banda de oameni ce triseaza sportul, ce incalca etica elementara a fair-play-ului, ca ma uit la niste dopati. Scandalurile de doping se tineau lant si cred ca nimeni nu mai putea baga mana in foc ca un anumit ciclist era curat sau nu, poate nici chiar el insusi.

Doping

Intra in scena Lance Armstrong, eroul tuturor, cel mai apreciat ciclist al tuturor timpurilor si unul din cei mai apreciati sportivi ai lumii, cel ce a primit printre altele si titlul Printului de Asturias in sport. Si m-am gandit si despre el ca ar putea fi dopat dar tot eu imi spuneam mai apoi ca asa ceva e imposibil. E imposibil sa castigi 7 tururi ale Frantei dopat si sa nu lasi urme, e imposibil ca organizatorii si federatia internationala sa lase un dopat sa pacaleasca un sport si o lume intreaga de 7 ori.

Lance_performance_programme

Ei bine, la exact 7 ani si o luna dupa ce a castigat ultimul sau Tur al Frantei, Lance Armstrong anunta ca renunta la a mai combate acuzatiile de doping aduse de agentia anti-doping din SUA intr-o ancheta ce dureaza deja de 3 ani. Agentie care mai departe propune forurilor competente retragerea tuturor celor 7 titluri ale turului Frantei castigate de acesta.

Si acum ajungem la partea cu “teoretic”. Un om care are 7 titluri ale Turului castigate onest, un om care invinge cancerul, un om care se stie nevinovat nu renunta niciodata. Nu poti spune niciodata “gata, nu ma mai cert cu voi, sunteti nebuni, hai sa o lasam asa ca oricum nu-mi pasa, eu stiu care imi e adevarul si imi e indeajuns, luati titluri, spuneti ce vreti, numai lasati-ma in pace”. Teoretic ar fi trebuit sa se apere pana in panzele rotile albe. Sau poate ma insel eu…?

Un sport tocmai a fost facut ridicol, daca mai avea nevoie sa fie si mai mult. Poate totusi asa va renaste incet incet si vom vedea un alt ciclism, unul mai curat…

P.S: numele real al lui Armstrong este Gunderson, ca daca tot e sa fie dopaj, sa fie de la un cap la altul.

P.P.S: Un articol din 2010 al lui Radu Naum, in Dilema Veche, despre Turul Frantei.

From → De-ale lumii

Leave a Comment

Leave a Reply

