Skip to content

Motociclisti, feriti-va de Politia Romana!

November 2, 2012

Politia Romana e principala cauza a accidentelor soldate cu morti si grav raniti in randul motociclistilor. Sa argumentez pe puncte, desi am mai discutat pe subiect:

1. Politia Romana e incompetenta, atat de incompetenta incat se contrazice in statisticile proprii. Aici poti vedea cum nici ei nu prea stiu pentru ce ani (2012-2011 vs. 2011-2010) raporteaza niste date, dar le raporteaza.

2. Examenul pentru categoria A e un simulacru de testare. Pe scurt, pregatirea in cadrul scolii de soferi consta in plimbarea unor motociclete in cerc printre cateva jaloane. Examenul in sine se da doar in poligon, unde trebuie sa plimbi motocicleta in acelasi cerc (pardon, uneori faci “opturi”, un altfel de invartit in cerc in timp ce numeri pana la 3, procedeu de altfel deosebit de periculos, un fel de tsukahara al motocicletelor, cu care politistii testeaza la sange agilitatea, dexteritatea si inteligenta viitorilor soferi) si sa o conduci doar cu o mana.

3. In poligon politistii nu vin sa dai examenul daca ploua sau e frig pentru ca, nu-i asa, se stie ca motociclistii conduc doar pe soare puternic si asfalt uscat (nu inteleg totusi de ce se prezinta la examene in poligoane gen Ilioara din Bucuresti, unde craterele sunt mai dese decat furturile din vistieria statului). N-are niciun rost sa fie testati pe ploaie.

Umbrela_motocicleta

3′. Examenul teoretic pentru categoria A e si el o gluma, sunt 400 de intrebari a caror raspunsuri se invata pe de rost de pe site-uri de genul acesta.

Si uite cum se trezesc multi ‘destepti’ cu carnetul in mana, cu 0 experienta in trafic real, cunostinte minime de legislatie, examene psihologice luate pe ‘neve’ si asa ajung sa hotarasca destine. Nu degeaba in 10% din accidentele soldate cu morti sunt implicati motociclisti.

O imbunatatire a situatiei curente va veni de la UE, ce ne va obliga din 2013 sa introducem examen obligatoriu pentru scutere si mopede, sa introducem o categorie A2 intermediara in care motociclistii nu vor avea acces la modele foarte puternice si cel mai important, sa nu poti avea acces la categoria A decat daca ai 24 de ani sau minim 2 ani de experienta la categoria A2.

Asta va mai reduce intrucatva din accidente dar pana nu se va face ceva legat de examenul in sine, mi-e teama ca o sa mai vedem multe motoare pe jos.

Hai sa vedem cum arata acest examen in UK:

La ei se poate, astfel, dupa ce ai luat proba teoretica esti obligat sa treci si de proba practica ce consta in doua module. Primul in care trebuie sa-ti dovedesti indemanarea intr-un poligon, al doilea in care trebuie sa-ti demonstrezi abilitatile in conditii de trafic real!

Dar desigur, astfel de masuri arata si cat de mult ii pasa statului de platitorii lui de taxe si cred ca stim amandoi cat de mult ii pasa statului roman si conducatorilor lui de noi. Oricum, chair daca esti mort tot poti sa votezi asa ca ei nu pierd nimic. Au pierdut 2 milioane de oameni intre doua recensaminte, ce mai conteaza unul pe ici pe colo…?!

Desigur, nu vreau sa iau din responsibilitatile pe care fiecare motociclist sau sofer le are independent de sistemul aplicat de politie, insa parca totul e mai usor si mai natural atunci cand esti educat decat atunci cand te autoeduci.

ps: cum ar fi ca in Anglia politistii sa nu se prezinte la examen pe motiv ca ploua? :))

ps2: asa arata proba practica in Romania: link

Surse: 1, 2, 3

Advertisements
6 Comments
  1. Emil permalink

    Sunteţi sigur că prevederea aia cu 24 de ani pentru categoria A este “importată” din legislaţie ioropeană?

    • Nu sunt sigur, dar nici nu cred ca e important de unde, important e daca e buna sau nu.

  2. Emil permalink

    Am mai comentat şi pe blogul Simonei Tache despre fenomenul ăsta naţional, al părerismului despre orice. Lăutăreşte, să vorbească şi Nea Ion, că şi el e om. Nu vreau să fiu ironic, doar mi se confirmă nişte supoziţii mai vechi……

    • Dragă Emil, ai intrat într-un paradox mai mare decât tine. Tocmai ai comentat totalmente păreristic și o să-ți explic imediat de ce. Până una-alta eu doar am zis că nu sunt sigur și cred că mai degrabă decât a fi niște ‘opinion nazi’ și niște babe clevetitoare pe la colțuri mai bine ne rezumăm la ce e important. Important este că prevederea aia era foarte utilă.

      Să-ți demonstrez cum ai picat în propria-ți plasă: ia citește aici, unde zice că, citez “direct access – you must be at least 24 years old and pass the theory and category A practical motorcycle tests“. În traducere liberă pentru tine, acolo zice ca acest Nea Ion vorbește foarte avizat. În schimb e plin de Nea Ioni care nu-și dau seama că-s Nea Ioni și arată cu degetul la alții, un fel de “hoțu’ strigă hoții”.

      Așa că nici eu nu vreau să fiu ironic ci foarte direct: când mai apeși tastele, fie că aici sau pe blogul Simonei, asigură-te că nu mănânci rahat! Îți doresc să revii la normalitate și să-ți vezi lungul nasului iar pe-aici să nu te mai întorci niciodată.

  3. Emil permalink

    tu eşti ăla care mănâncă rahat, nu te mai da mare jmecher, arată-mi legislaţia din România şi unde s-au implementat astea şi pe urmă stăm de vorbă (suntem în 2013, Iunie, la sfârşit).

    • În primul rând, nu ți se pare că ai pornit de la a avea o exprimare pseudo-intelectuală și ai ajuns la una de mahala? Parcă îți spusesem să te duci să te culci dar tu insiști în nerozie. Ca la clasa a 2-a, pe puncte:

      1. Tu comentezi la un articol din 2012, la acel moment folosirea timpului viitor de către mine era mai mult decât corectă. Noi vorbeam strict despre asta, ti-am demonstrat că greșești, insiști să nu înțelegi, stai jos, ai 4.
      2. Conform Legii nr. 203/2012 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 760, din 12 noiembrie 2012, varsta minima pentru obtinerea permisului de conducere este de 20 de ani impliniti, daca persoana are o experienta de cel putin 2 ani de conducere a motocicletelor din categoria A2, sau 24 de ani impliniti, pentru motocicletele din categoria A . Și vezi că pe 11 Iunie 2013, adică la începutul acestei luni, au fost publicate și noile norme privind examinarea pentru obtinerea permisului de conducere.

      Vrei să-ți scriu cu litere de o șchioapă cum ești ca să înțelegi?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: