Skip to content

Barcelona si lasatul de tigari

December 10, 2012

Stii senzatia aia uneori inexplicabila de a-ti placea o idee, de a simpatiza cu cineva sau ceva, de a avea preferinte fara niciun argument real?

Exact asa as descrie eu pasiunea mea pentru FC Barcelona. Inca de cand eram mic si am aflat ca Hagi s-a transferat de la Real Madrid la Barca, mi-a placut de la prima “auditie”. Parca suna mai bine cuvantul Barcelona decat taiosul Madrid, parca echipa asta noua si necunoscuta pentru mine aducea un iz de “el Dorado”, un taram unde totul e frumos, unde eroii isi au salasul, unde dreptatea si bunatatea fac casa buna impreuna.

Niciodata de-a lungul anilor acest sentiment nu m-a parasit, chit ca odata cu varsta, apropierea si interesul pentru fotbal s-au diminuat treptat. Azi, la aproape cincisprezece ani de cand am auzit prima oara de FC Barcelona, dupa ce i-am vazut implicandu-se in proiecte umanitare (vezi povestea cu sigla Unicef de pe tricourile lor), dupa ce i-am vazut pe culmile gloriei sau doar mediocri, cei de la Barcelona mi-au aratat inca o data de ce le sunt fan neconditionat:



La randul meu, acum patru luni m-am lasat de fumat dupa multi ani de auto-otravire intensa. Si nu m-am lasat pentru ca aveam probleme in a respira, nu m-am lasat de frica cancerului, nu m-am lasat din cauza banilor cheltuiti, a rugamintilor familiei, nu m-am lasat cu ajutorul unei carti citite, nu m-am lasat nici macar cand l-am vazut pe un apropiat ofilindu-se vazand cu ochii din cauza bolilor respiratorii. M-am lasat cand mi-am dat seama ca nu are niciun rost sa ma otravesc, cand am stat si-am judecat ca e o nebunie sa te otravesti cu buna stiinta si sa-ti si faca placere. Ba mai mult, sa si platesti pentru asta.

A urmat o perioada grea dar incet incet m-am dezobisnuit de a mai dori sa fumez iar acum, la patru luni de la ultima tigara, pot sa spun ca ma simt excelent si ca realizez si mai tare cat de tampit puteam fi.

Poti si tu, e nevoie doar de putina vointa si disciplina. 🙂

ps: ai observat ce accent amuzant are Xavi in engleza?

Leave a Comment

Leave a Reply

