Skip to content

Cum ai putut pleca inaintea mea?

January 25, 2013
Sandale

Andong, Coreea de Sud, 1998 – arheologii sunt stupefiati sa descopere corpul mumificat al lui Eung-Tae Lee,  un barbat ce a trait in secolul al XVI-lea. Insa, nu aceasta descoperire a starnit uimirea arheologilor, asa cum te-ai astepta, ci o scrisoare. Pe pieptul barbatului a fost gasita o scrisoare scrisa de vaduva gravida a lui Eung-Tae, adresata tatalui copilului ei inca nenascut. De asemenea in mormant, langa capul lui au fost gasite sandalele de mai sus, facute din canepa si din parul sotiei sale.

Scrisoare

Fara alte incondeieli, am sa incerc sa fac o traducere aproximativa a textului:

Tatalui lui Won

 

1 Iunie, 1586

 

Intotdeauna mi-ai spus, “Draga, hai sa traim impreuna pana cand vom incarunti si apoi hai sa murim in aceeasi zi.” Cum ai putut pleca fara mine? Pe cine ar trebui eu si baietelul nostru sa mai ascultam si cum vom trai? Cum ai putut pleca inaintea mea?

 

Cum ti-ai pus inima ta in mine si cum si eu am pus-o pe-a mea in tine? Cand stateam unul langa altul, intotdeauna ma intrebai, “Draga, oare altii se iubesc si se pretuiesc cum o facem noi? Chiar sunt ei la fel ca noi?” Cum ai putut sa lasi toate astea in urma si sa pleci inaintea mea?

 

Nu pot trai fara tine! Tot ce vreau e sa vin la tine. Te rog ia-ma acolo unde esti. Sentimentele mele nu pot fi acoperite de lumea asta iar durerea mea nu are limite. Unde o sa-mi pun inima acum si cum o sa pot trai cu acest copil ce-ti va duce dorul?

 

Te rog citeste scrisoarea aceasta si raspunde-mi deslusit in vise. Am scris-o pentru ca vreau sa-ti ascult vorbele in vise. Citeste-o atent si vorbeste cu mine!

 

Cand o sa nasc copilul din mine, cui o sa-i spuna el tata? Poate cineva sa-si imagineze cum ma simt? Nu exista tragedie mai mare sub ceruri.

 

Tu esti in alt loc, dar locul asta nu e asa intr-o durere imensa ca a mea. Nu exista cuvantul pe care l-as putea scrie ca sa exprime durerea ce o simt. Te rog citeste atent scrisoarea aceasta, citeste-o, vino in visele-mi, arata-te si spune-mi. Cred ca te voi putea vedea in vise. Vino in secret si arata-mi-te. Nu exista limite pentru cate as vrea sa spun.  Ma opresc aici.

Surse: scrisoare, poza

From → Serioase

Leave a Comment

Leave a Reply

