Skip to content

România SRL

July 1, 2013

În weekend am urmat o semi tradiție a grupului de prieteni și l-am sărbătorit pe unul din noi la munte. Și asta se întîmplă destul de simplu, se ia mîncarea, se ia mașina, se ajunge, se lasă mașina, se pune cortul, se merge în drumeție pe traseu, se mănîncă printre cîntece și dansuri, se strînge TOT ce rămîne după noi și se pleacă acasă.

Ăsta a fost planul și acum, ne-am gîndit să mergem în Bucegi pe malul lacului Bolboci, unde în liceu am făcut niște drumeții strașnice. Și-am plecat pe un drum cunoscut “doar de noi”, de pe vremuri. Doar că…drumul cunoscut de noi s-a transformat într-o șosea perfect astfaltată ce trece fix prin parcul natural Bucegi, o cale ușoara de a ajunge în mijlocul pustiului pentru tot deținătorul de Audi.

Stupefacție, ăsta e cuvîntul, am rămas năuc să văd în mijlocul naturii hoarde întregi de mașini ce-și aveau locul mai degrabă pe Magheru decît pe șaua Dichiu. Și nu se opreau, la aproape 2000 m altitudine eram martorul unui trafic mai ceva ca cel de luni dimineața la Universitate. Și așa cum îmi imaginam, citesc că acest nou drum, Trans Bucegi sau Drumul Babelor după cum mai e cunoscut, are multe scopuri, toate îndreptate împotriva naturii și toate pe potriva celor ce l-au girat.

peste 5.000 de locuri de cazare in hoteluri, vile si pensiuni, piscine, stranduri, mai multe partii de schi, capacitati de trasport pe cablu, 2.000 de locuri de parcare, un helioport, sala de sport cu 200 de locuri, un Centru National de pregatire Olimpica, cu trambuline de schi, instalatii complete pentru biatlon si schi fond, terenuri de sport in aer liber, dusuri, toalete publice si, nu in ultimul rand, infrastructura rutiera. Un proiect de 200 milioane de euro

200 de milioane de euro față în față cu natura. E clar cine va ieși învingător. Gunoiul pe care l-am văzut după weekend și mașinile 4×4 ce ne țineau de urît pe vîrful Zănoaga, la 1800 m, mă fac să realizez că nimic n-o să mai fie intangibil. În curând o să vezi pe Facebook cum colega de muncă se duce în club pe Vf. Omu, pentru că e “cool” (și la propriu și la figurat) sau că nu mai poți merge în Piatra Craiului pentru că trebuie să treci prin curțile vilelor de politicieni, unde cu ocazia asta poți să-ți iei și o mamă de bătaie bună ca să te înveți minte, golanu’ naibii!

ecologie

Se zice că nu e bine să generalizezi dar eu am să fac asta și generalizînd pot spune că mai toți dintre noi sunt niște SRL-uri, niște creaturi bipede cu răspundere limitată. Nu contează nimic altceva decît să te simți TU bine și astfel, orice e admis.

ps: odată ajuns acasă, aud la TV cum că ar trebui să construim peste DN1 (dar și alte drumuri naționale) poduri verzi pe care urșii și alte animale ar trebui să-și reia rutele naturale în cadrul habitatului lor. Mi se pare o glumă amară…

From → De-ale lumii

Leave a Comment

Leave a Reply

